Cursus Telefoniste / Receptioniste.

Wat kunt u van deze cursus verwachten?

Indien u wilt solliciteren, wilt of moet omscholen, of reeds werkzaam bent in een functie als telefoniste en receptioniste dan is deze cursus de ideale opstap.

U leert alles over representatie, wat bedrijven verwachten van iemand in deze functie. Er wordt veel aandacht geschonken aan het grote belang van non-verbale communicatie, of in gewoon Nederlands: “hoe kom ik over op een klant zonder dat hij of zij me ziet!” Ook klantgericht denken, en servicegevoeligheid komen volop aan de orde.

Praktijkoefeningen.

Dit alles wordt met vele praktijkcases geoefend en oefengesprekken worden digitaal opgenomen, zodat men in de veilige cursusomgeving rustig uitgelegd krijgt wat er beter kan, zonder er door een klant of werkgever op “afgerekend” te worden. 

Ook worden er schriftelijke cases behandeld en moet de cursist hierbij heel goed nadenken over zijn of haar gedrag, klant-aanpak en oorzaak en gevolg hiervan voor de rest van de organisatie. Al met al is het een zéér praktijkgerichte cursus die ook enorm leuk is om te doen!

Een belangrijke spil in het bedrijf!

De job van de telefoniste / receptioniste is belangrijk. Zij is vrijwel altijd “de frontlinie”. Bij nieuwe klanten die bellen of langskomen het allereerste contact met het bedrijf. Bij bestaande klanten die boos zijn of een klacht hebben kan zij door de juiste klant-aanpak al een groot deel van de narigheid wegnemen en het pad effenen voor een soepele oplossing door een collega.

Nevenwerkzaamheden.

Steeds vaker is de telefoniste / receptioniste ook betrokken bij z.g. back office taken. Dit betekent dat ze nette documentatiemappen verstuurt aan klanten, de administratie ontlast bij bepaalde werkzaamheden, een mailing gaat voorbereiden, telefonisch afspraken maakt of een relatie-database op orde brengt met nieuwe klanten. Dit vereist een goede kennis van automatisering. 

Naar een functie als telefoniste receptioniste solliciteren zonder énige kennis van de PC met Windows, Word en Excel heeft dan ook niet zoveel zin. Het correct leren werken met deze Microsoft Office pakketten is, indien nog noodzakelijk of gewenst, dan ook een onderdeel van deze cursus.

Aan het werk, de juiste baan.

Voor re-integratie bureaus, arbeidsbemiddelaars, en arbeidsconsulenten is dit de ideale cursus om aan te bieden aan de aan hen toevertrouwde kandidaten. Maar ook als u zelf een andere functie wilt, als receptioniste / telefoniste, dan is dít uw stap naar een nieuwe toekomst!

Veel ervaring.

Wij hebben veel ervaring met het voorbereiden van sollicitanten of kandidaten op herplaatsing in het arbeidsproces en bedrijfsleven. Door onze ervaring in zéér veel branches, van zorg tot bouw en van handelsonderneming tot dienstverlening weten we precies wat iemand “in huis” moet hebben om succesvol aan de slag te kunnen gaan!

Overleg even over uw situatie!

Wij moedigen u aan om vrijblijvend contact met ons op te nemen, we vertellen u dan hoe we werken, en u kunt ons even vertellen wat precies de doelstelling is. Dit soort trajecten vereisen toch vaak een aanpak op maat.

Overige informatie over deze cursus.

Meer weten over deze leuke en leerzame cursus? Bel ons even op 0548-620887 of mail ons vrijblijvend!

computercursus, Nijverdal, twente, Overijssel, salland, Rijssen, Holten, Hellendoorn, Daarle, Daarleveen, Vriezenveen, Almelo, Hengelo, Enschede, Delden, Goor, Raalte, Mariënheem, Zwolle, Wijhe, wierden, Borne, Aadorp, Geesteren, Rijssen, Goor, Enter, Oldenzaal, Luttenberg, Lemele, vroomshoop, computertraining, computer, training, cursus, regio, haarle, nieuw heeten, Altra, praktijkgericht, praktijkgerichte, praktijkopdrachten, kleine groepen, individueel