Altra Consultancy en Advies, waar een wil is....

Lijden of Leiden? Meer vrije tijd, minder zorgen.

Het ideale bedrijf loopt op rolletjes! Fouten en retouren of klachten komen maar enkele keren per jaar voor, de boekhouding wordt door n persoon efficint perfect op orde gehouden, er bestaan geen bergen papierrompslomp, klanten kopen vanzelf steeds meer bij u, en iedereen in het bedrijf kent zijn verantwoordelijkheden en handelt daar ook naar, zonder naar elkaar te wijzen bij fouten.

Heeft u bij het bovenstaande gedacht... "Ja, dat herken ik"? Lees dan even verder...

Het is dan echt hg tijd om bepaalde processen eens door iemand met veel praktijkervaring in andere bedrijven en andere branches met een frisse blik op de zaken te laten bekijken. U en uw medewerkers zijn vaak zo gegrepen door de sleur van alledag dat het nu cht eens doorbreken van die sleur er gewoon niet van komt. Met alle gevolgen voor uw bedrijf, de sfeer en de omzet vandien! 

Ja, en Amen...

Bezint voor u aan ons begint... Als u denkt dat wij uw verhaal aanhoren, en Ja en Amen en Halleluja roepen bij uw afdelingen, processen en werkwijzen, u een schouderklopje krijgt en een paar kritische noten en verbeterpuntjes te horen krijgt en vervolgens een rekening ontvangt, dan bent u bij ons aan het verkeerde adres. 

Niet bang zijn voor verandering! Een voorbeeld.

Bij het samen rondlopen door uw bedrijf vraag ik een medewerkster naar een stapel facturen in een bakje op haar bureau... "Tsja, die moet ik allemaal nog opruimen, maar normaal is het niet zo'n stapel hoor! Van vorige week liggen ze er nu ook toevallig nog..." is het antwoord. 

Tijden veranderen! Het sturen van een factuur kost afhankelijk van de efficintie van uw organisatie minimaal 4 tot 10 euro. Hoeveel van uw klanten zijn toe aan een digitale factuur? Uw klanten krijgen het al jaren van Essent, Planet, T-Mobile, Tankpas-company... Waarom niet van u? Uw software is er meestal al lang op ingericht. Met zulke kleine proceswijzigingen zijn vaak direct honderden tot duizenden euro's te besparen. En het dubbel uitprinten, in de map stoppen, gaatjes maken, elke week stapels opruimen, archiveren in dozen, je rot zoeken als er iets ouds teruggezocht moet worden? Geweldig zo'n proces, gewoon nog jaren blijven doen! Of zullen we automatisch van elke factuur een PDF in de klantmap op de server zetten? Of de optie "Factuurhistorie" even voor € 295,00 bestellen bij uw software? Wg met dat geloop en geldverslindende proces. 

Aanvullend informeren wij u dan over de hierbij behorende regels. Dat de Belastingdienst sinds jaren al de "Digitale Bewaarplicht" kent. Dus als w factuur uit een softwarepakket komt, W I L de Belastingdienst niet eens dat u hem uitprint! U mag helemaal niet meer "converteren" van digitaal naar papier! 

Storm op komst? Alles op z'n tijd.

Ok, we moeten niet bang zijn voor verandering. Maar uw bedrijf op zijn grondvesten laten schudden door ineens alle processen overhoop te gooien is beslist niet de oplossing tot uw problemen!  

Als wij hebben vastgesteld waar de knelpunten zitten, waar u geld verliest, klanten kwijtraakt of de efficintie kunt verbeteren dan gaan we samen naar de volgende stap... 

Op weg naar de finish...

Medewerkers tevreden aan het werk hebben betekent dat we ze hun verantwoordelijkheden moeten geven en op ze vertrouwen, maar k hun zekerheid niet aantasten en goede sturing en instructies geven is essentieel! Daarom gebruiken we geen dynamiet maar een klein schepje en hamertje om de sloop en nieuwbouw van delen van uw organisatie aan te pakken! 

Samen op de barricaden...

We gaan vervolgens alle verbeterpunten op een rijtje zetten en voor u uitwerken. Dan maken wij er een mini-projectje van en hangen we er een "prioriteit" en "probleemfactor" aan vast. De prioriteit bepaalt hoe belangrijk voor uw bedrijf de verandering is. De probleemfactor bepaalt hoe moeilijk het is om deze verandering door te voeren. 

De uitwerking in de praktijk...

Bij het bovenstaande voorbeeld; het kleine projectje van de tijd- en kostenverslindende facturatie is de prioriteit gemiddeld tot hoog, het kost immers elke dag weer flink tijd en geld. De probleemfactor is laag; de factuurhistorie-optie bestellen bij de softwareleverancier, de klanten vanaf NU vast op ELKE factuur informeren dat "digitaal" er binnen 3 maanden aan komt, en dat ze het uiteraard zelf aan ons mogen aangeven als ze de factuur toch nog heel graag per POST NL willen ontvangen. -Zullen we eens kijken hoeveel aanvragen "ik wil nog graag papier" u terugkrijgt?- Verder moeten we alle betrokkenen in het bedrijf correct informeren en waar nodig kort instructie geven. "Jij hoeft niets meer op te ruimen..." en Afdeling verkoop; "dr in je menu kun je nu alle facturen inzien van alle oude jaren, met n druk op de knop." En natuurlijk aan elk miniprojectje een strakke tijdplanning verbinden die we realistisch kunnen halen. 

De grote voordelen van onze methode...

Omdat we na de inventarisatie alle aan te pakken zaken in mini-projectjes verdelen, kunt u alles heel gefaseerd doen. Dat is beter voor uw organisatie en beter voor uw portemonnee. Verandering kost soms eerst even kort geld, om dit vervolgens heel snel terug te verdienen. Of het blijft gewoon geld kosten, maar u krijgt er wl meer omzet, betere naamsbekendheid, minder zorgen, of minder fouten voor terug. 

Durft u het aan, niet afwachten en ergeren maar aanpakken?...

Laten we dan eens een afspraak maken voor een gesprek om kennis te maken, te kijken of het klikt, en te zien of wij een belangrijke rol kunnen spelen om uw bedrijf beter te laten presteren, of om meer vrije tijd en minder zorgen te geven. Door het gefaseerde werken zijn de kosten beslist geen belemmerende factor. Vind u het zinvol en bent u blij dat u het hebt aangepakt en ziet u het rendement, dan gaan we samen gewoon verder, u zit bij ons niet aan contracten, vaste projectafspraken of andere onzinnige lange verbintenissen vast. Als je tevreden bent over iets, wil je er graag iets voor betalen, of dat nu voor een goede auto is, een lekker brood of een fijn lopend bedrijf. Zo simpel is het! 

U wilt meer weten, of een vrijblijvend gesprek om samen te kijken of het klikt? Neem gerust contact met ons op!

advies, consultancy, organisatieadvies, P&O, HR, Nijverdal, twente, Overijssel, salland, Rijssen, Holten, Hellendoorn, Daarle, Daarleveen, Vriezenveen, Almelo, Hengelo, Enschede, Delden, Goor, Raalte, Marinheem, Zwolle, Wijhe, wierden, Borne, Aadorp, Geesteren, Rijssen, Goor, Enter, Oldenzaal, Luttenberg, Lemele, vroomshoop, ICT besparing, magazijn automatiseren, personeel problemen, kostenbesparende maatregelen, top tien kostenbesparing, top 10 besparing, organisatie en advies, opleidingen, HR, P&O, regio Twente, haarle, nieuw heeten, Altra, praktijkadvies, praktijkgericht, praktijkgerichte, praktijkopdrachten, beter management, verantwoordelijkheid afdeling, advies op maat